perjantai 31. tammikuuta 2014

Käsistään kätevät ja muuten vaan näppärät

Nyt puhutaan perimästä, josta mä olen tainut jäädä tässä kohtaan vähän paitsioon. Tai no joo, kyllä mäkin osaan käsilläni jotain tehdä kun vaan sais aikaseksi ja aikaa. Sitä luulis että kun kaikki päivät on kotona poikien kanssa niin olis vaan sitä aikaa, mutta ehei,ei tod!
Noh, asiaan... aloin tosissaan miettimään mun lähipiiriä ja sitä millaisia hienoja kädentaitoja heillä on...
Äitini nyt tekee käsillään töitä päivittäin pitäen ihmisten hiukset kauniina.
Isäni on sellainen timpuri, jolta onnistuu kaikki mitä vaan mieleen tulee.
Isovanhemmat ovat varsinaisia käsityöihmisiä; mattoja, poppanoita, villasukkia ja -paitoja ja yksi heistä hakkaa kuution halkojakin vartissa kaiken muun lisäksi vaikka ikää jo kaikilla on... 
Ja minä... no joitain vauvan vaatteita ja muutamat villasukat olen saanut aikaan...








Ja taitaahan se hoitotyökin aikalailla käsityötä olla...
Mutta mua kiinnostais esimerkiksi verhoilu ja ompelu sekä virkkaaminen ja puutyötkin houkuttais. Ja leipominen jos siihenkin olisi kunnolla aikaa, olisi ihana tehdä kaikkia hienoja kakkuja yms. onhan sitä jo niitäkin vähän tullut näperreltyä, mutta enempi olis kivempi.
Mistäköhän ihmeestä löytyisi vaikka sellanen ammatti missä voisi tehdä noita kaikkia?? :D
Puhumattakaan siitä että pitäisi vielä opiskella noita kaikkia... nooh, haaveilla saa...
Mutta sen verran taidan kevään aikana ottaa itseäni niskasta kiinni ja perehtyä virkkaamiseen! Kun noita opettajiakin löytyy omasta takaa...

2 kommenttia:

  1. Hei kyllä oot itsekin tosi taitava, justiinsa mainitsemillasi alueilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no mut ei koskaan mikään taida riittää,taitaa olla vähän perfektionistin vikaa... :)

      Poista